Populære indlæg

DIY photo studio

Når jeg skal tage billeder her til bloggen og af de smykker jeg laver, synes jeg tit det er svært at få ordentligt lys samt den rigtige vinkel og display, uden at der kommer katte, radiatorer....eller bare helt almindeligt rod, med i baggrunden. Så da jeg i dag købte en ny lampe, og dermed scorede en papkasse (ja, jeg bliver begejstret over næsten alle gratis materialer) var der endelig en mulighed for at lave et mini-fotostudie. Et projekt der oven i købet, er totalt god genbrugsstil! ;-)




Det skal du bruge:
Papkasse (størrelsen bestemmer du selv)
Evt. malertape
Hobbykniv
Papir

Det skal du gøre:
Hvis kassen, som min, kan åbnes i den ene side, og du gerne vil bruge begge sider, og dermed få to "studier", skal denne side tapes sammen



Marker nu på kassen hvor du skal skære.
Jeg målte 8 cm ind, hhv oppe og nede på hver side, og tegnede en diagonal linje.
På toppen/den brede side, tegner du lige henover.



Skær kassen ud.




Skær nu et stykke papir til i den farve du vil bruge. 
Placer kassen ovenpå, så du kan tegne og klippe til, til den rigtige bredde.



Opstillingen kommer til at se således ud:



Placer dit kamera mellem lampen og fotostudiet, og brug gerne blitz.

Chachiiiiing!

Ingen forstyrrende elementer i baggrunden :-)



Hvis du tager billeder af større ting, jamen, så skal du bare bruge en større kasse... og noget større papir. Men der er jo næsten ingen begrænsninger i det her projekt. Håber I kan bruge det til noget :-)

God fornøjelse!



Follow on Bloglovin

2 kommentarer:

  1. Sikke en fiks løsning. Den tror jeg jeg vil benytte mig af. :-) Tak for vejledningen

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er jeg glad for du kan bruge det :) God fornøjelse!

      Slet

Smid en kommentar - jeg blir' så glad :)